Zmiany podstaw prawnych procedowania reklamacji były tematem naszego kwietniowego spotkania z cyklu „Kawa czy herbata”.
W trakcie spotkania, które odbyło się w naszej siedzibie na terenie Fabryki Pełnej Życia, uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się o tym, jak nowe przepisy – już nie Kodeks cywilny, a Ustawa o prawach konsumenta – wpływa na umowy, karty gwarancyjne czy procedury reklamacyjne.
Dowiedzieli się również o prawie klienta do powstrzymania się z zapłatą za towar do chwili naprawy, wymiany, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy, a także o gwarancji trwałości, która nie dopuszcza warunków naprawy lub wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż wynikające z nienależytego wykonania umowy.
Naszym ekspertem był Kamil Modrzyk z Kancelarii Radców Prawnych Iurator. To doświadczony radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, specjalizujący się w prawie spółek handlowych (w szczególności procesach ich zakładania i przekształceń), prawie odpadowym (w szczególności w procesie obsługi klientów budowlanych) oraz prawie kontraktowym i prawie budowlanym.
***
Partnerami wydarzenia byli:
– Kancelaria Radców Prawnych Iurator T. Smolczewski i Wspólnicy Spółka jawna
– PKO Bank Polski
– Miasto Dąbrowa Górnicza
– Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
Dziękujemy również Marice Szczęsnej-Opali za poczęstunek przepyszną kawą marki Olsema.
***
Foto: Anastazja Skorok
Sporo się u nas dzieje.
Bądź zawsze na bieżąco